Run&Yoga

Waarom Run&Yoga?

De combinatie yoga en hardlopen biedt een gezonde balans tussen lichamelijke conditie, kracht, flexibiliteit en ontspanning. Fysiek en mentaal bouw je aan een grotere bewustwording en veerkracht. Het resultaat is meer energie en plezier tijdens het hardlopen.

Run&Yoga is ontwikkeld door Zita van Wees.

Doelgroep

Run&Yoga is voor iedereen die wil ervaren hoe je met behulp van de techniek van Critical Alignment Yoga met meer ontspanning en energie kunt hardlopen. We gebruiken de juiste alignment van de wervelkolom en de stabiele plaatsing van de core in de loopbeweging. De vrije doorgifte van beweging door de wervelkolom zorgt ervoor dat het lichaam vanuit ontspanning en een open structuur kan bewegen. De ademhaling vormt hierin een belangrijke aansturing.

Run&Yoga in Yoga Magazine

Lees hier het artikel ‘Relaxter rennen’ (auteur Meike Baretta) over de Run&yogalessen van Zita. Het artikel is gepubliceerd in het Augustus 2013 nummer van Yoga Magazine NL.

Run&Yoga Programma 2017

Algemene toelichting
De lessen zijn voor iedereen die de basiselementen van Run&Yoga willen leren kennen. Je hoeft geen kennis te hebben van Critical Alignment yoga of yoga in het algemeen. Iedereen kan op zijn eigen niveau hardlopen. Doel is om inzicht te krijgen in de alignment van het lichaam tijdens het hardlopen en de wijze waarop Critical Alignment yoga hierin kan bijdragen. Je kunt deze kennis in je eigen hardlooptraining toepassen. Hierbij wordt aangeraden om naast de cursussen en workshops ook lessen Critical Alignment Yoga te volgen om het inzicht in de alignment te blijven verdiepen.

Run&Yoga Vierdaagse – maart 2017

Een intensieve cursus van 4 lessen á 2 uur, waarbij de Run&Yoga-techniek nauwkeurig wordt bekeken en er een vertaalslag wordt gemaakt naar het hardlopen. Echt een les voor hardlopers die hun techniek willen verbeteren en/of meer inzicht willen krijgen in terugkomend ongemak of blessures na het hardlopen. Tijdens het hardlopen loopt iedereen op eigen tempo.

Opbouw cursusles
70 minuten – Critical Alignment Yoga
30 minuten – Hardlopen en techniek (buiten) – circa 3-4 km
20 minuten – Critical Alignment Yoga, omgekeerde houdingen

Data: zondag 12 maart, 26 maart, 2 april en 9 april

Tijd: 10.00 – 12.00 uur
Docent: Marjolijn van Gool
Locatie: Studio Kraijenhoffstraat 137d
Kosten: €70,00
Cursus start met minimaal 5 deelnemers. maximaal 10 deelnemers. Strippenkaart niet mogelijk. Losse les niet mogelijk, tenzij anders overeengekomen.
 
 
 
 

Interesse?

Meld je aan: marjolijn@criticalalignment.nl

Run&Yoga Facebook
Kijk voor inspirerende video’s en artikelen over yoga en/of hardlopen op de Run&Yoga facebook-pagina!

 
 
 
 
 

Docenten

Run&Yoga is ontwikkeld door Zita van Wees. Zita is haar hele leven een beweger geweest. Hardlopen en dansen werd haar met de paplepel ingegoten en vormden zo haar grootste passie. Op zoek naar meer verdieping in beweging heeft yoga de afgelopen jaren de belangrijkste focus gekregen.
Zita heeft de 3,5-jarige Critical Alignment Yoga (CAY) opleiding en Critical Alignment Therapie (CAT) bijscholing succesvol afgerond. Als yogadocente geeft Zita lessen CAY en CAT, met belangrijkste specialisatie het door haar ontwikkelde ‘Run&Yoga’. Zita is sinds het voorjaar van 2016 woonachtig in San Francisco.

De Run&Yogalessen worden voortgezet door Marjolijn van Gool. Marjolijn ontdekte Critical Alignment Yoga in 2012 vanuit de wens om als aanvulling op de eenzijdige belasting van het lichaam door hardlopen ook aandacht te hebben voor ontspanning en souplesse. Zij nam deel aan Zita’s eerste reeks Run&Yogalessen en heeft daarna diverse Run&Yogalessen en workshops gevolgd. Marjolijn heeft in 2015 zowel de lerarenopleiding Critical Alignment Yoga als de therapieopleiding afgerond en geeft beginners- en therapielessen en workshops Run&Yoga.